Expoziție de fotografie « Copii din Mali »

Din data de 4 aprilie la ZORKI PHOTO CAFE, Strada Ion Rațiu nr.10


Vernisajul va avea loc în data de 4 aprilie, de la ora 18, în prezența fotografei, Violeta Neamțu

Violeta Neamțu, prin călătoria întreprinsă, a căutat nu să scoată în evidență starea deplorabilă a unei țări din Africa, ci să se integreze în viața de zi cu zi a unei familii din Mali și , fără să le aducă vreo ofensă, să surprindă relațiile de cuplu, relațiile dintre părinți și copii, îndatoririle lor zilnice...Copiii pe care i-a cunoscut sunt la fel inocenți ca cei din lumea întreagă. Se amuză, se joacă, râd și nu îi interesează, nici pe ei prea mult, condiția lor socială.

Din mărturiile acesteia…
“Familia care a avut grijă de mine s-a purtat ireproșabil. Șeful familiei, de care am rămas foarte legată afectiv, s-a preocupat tot timpul de bunăstarea mea, de hrana mea și de integrarea mea în sat. În ultima zi însă, atitudinea lui s-a schimbat radical. A început să îmi poruncească, să se poarte cu mine ca și cum aș fi fost o servitoare, iar el stapânul meu cu drepturi de prinț. După primul moment de enervare, mi-am dat seama că, de fapt, așa se purta el în mod frecvent cu fiicele sale. Deși pare ciudat, în acea ultimă zi, gazda mea n-a făcut decât sa îmi arate că, în inima lui, am căpătat același statut și aceeași importanță pe care o aveau fiicele sale. Am vrut să spun o poveste despre ei din dorința de a arăta că viața copiilor africani este frumoasa, lipsită de griji și veselă. Unele generalizări sunt forțate, iar această poveste nu este adevărată pentru toți copiii africani sau malieni, dar este o poveste vie, pe care mulți africani o trăiesc zi de zi. Și nu în ultimul rând este povestea mea despre ei.” Violeta Neamțu

Niciun comentariu: